Sekcja Prawno- Windykacyjna
Wyświetl stronę główną » Struktura ZGM » Sekcja Prawno- Windykacyjna
Sekcja Prawno - Windykacyjna - NP
- Monika Szczechla - wew. 29
windykacje@zgm-zawiercie.pl
- Bartosz Wiejata - wew. 44
prawnik@zgm-zawiercie.pl
tel. 032 67 217-14,
032 67 234-83
Do podstawowych zadań Sekcji należy obsługa prawna Zakładu oraz prowadzenie czynności windykacyjnych
w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, dotyczące wszystkich wierzytelności Gminy Zawiercie wynikających
z zakresu działalności Zakładu oraz wierzytelności wynikających z zarządzania nieruchomościami stanowiącymi własność osób fizycznych i prawnych, a w szczególności:
- prowadzenie rejestru spraw sądowych i egzekucyjno-komorniczych,
- prowadzenie rejestru poniesionych kosztów sądowych i komorniczych,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji spłat zadłużeń,
- sporządzanie pozwów do Sądu w zakresie działalności statutowej Zakładu,
- sporządzanie wniosków do komornika w sprawach o eksmisję i zapłatę oraz reegzekucję,
- prowadzenie pełnej dokumentacji w sprawach sądowych i egzekucyjnych,
- przygotowanie informacji przedegzekucyjnych do spraw prowadzonych przez ZGM,
- przygotowywanie i wysyłanie do dłużników przedsądowych wezwań do zapłaty,
- występowanie do Sądu z wnioskami o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności,
- współpraca z komornikami sądowymi w przedmiocie prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
w tym sporządzanie wniosków o ustalenie adresów,
- terminowe sporządzanie wypowiedzeń umów najmu,
- przygotowywanie i bieżąca aktualizacja regulacji wewnętrznych dotyczących stosowania ulg,
- prowadzenie rejestru udzielonych ulg, kontrola wywiązywania się z zawartych umów,
- bieżąca analiza stanu płatności, uzgadnianie sald dłużników z komórkami Zakładu,
- prowadzenie działań przedsądowych ( w tym sporządzanie wezwań do zapłaty dotyczących lokali komunalnych oraz Wspólnot Mieszkaniowych),
- propagowanie korzystania z instytucji pomocy społecznej (dodatki mieszkaniowe, pomoc społeczna itp.),
- wnioskowanie o odpracowanie, rozłożenie na raty, umorzenie zaległości płatniczych,
- kompletowanie całości dokumentacji niezbędnej do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego o zapłatę lub o eksmisję,
- prowadzenie spraw związanych z Krajowym Rejestrem Długów tj. windykacji należności pieniężnych z tytułu opłat za najem lokali lub opłat właścicieli mieszkań,
- wysyłanie wezwań do zapłaty i powiadomień do dłużników na druku Krajowego Rejestru Długów,
- zamieszczanie informacji o dłużnikach w Krajowym Rejestrze Długów,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie windykacji należności z tytułu używania lokali mieszkalnych,
- koordynowanie w całości spraw związanych z odpracowaniem zaległości czynszowych przez dłużników,
- przygotowanie dokumentacji do analizy windykacji zadłużeń lokali mieszkalnych i użytkowych oraz przedstawienie ich na comiesięcznych naradach,
- przygotowanie wniosków o przydział lokali socjalnych oraz pomieszczeń tymczasowych, co do których orzeczono eksmisję oraz typowanie tych lokali,
- kompletowanie wniosków dot. zamiany lokali mieszkalnych w celu poprawy warunków mieszkaniowych, oddłużenia, zmniejszenia opłat czynszowych,
- sprawdzenie dokumentów związanych z tytułem prawnym lokalu mieszkalnego (np. akt notarialny, decyzja, umowa itp.),
- weryfikacja zebranych dokumentów oraz stanu techniczno-eksploatacyjnego lokali będących przedmiotem zamiany,
- składanie propozycji zamiany mieszkania zadłużonym najemcom lub użytkownikom lokali mieszkalnych w oparciu o zgłoszone oferty oraz obowiązujące warunki i zasady zamiany,
- przygotowywanie projektu dokumentów wymaganych przy zamianie lokalu mieszkalnego,
- organizowanie i prowadzenie elektronicznej ,,bazy danych” zgłoszonych do zamiany lokali mieszkalnych,
- aktualizacja informacji dostępnej klientom na stronie internetowej,
- współpraca z Administracjami, Urzędem Miasta oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie zamian lokali,
- bieżąca aktualizacja w module windykacji systemu DOM5,
- prowadzenie postępowań w zakresie umorzeń należności osób zmarłych,
- terminowe przygotowanie informacji i dokumentów przeznaczonych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej ZGM w Zawierciu w zakresie funkcjonowania komórki organizacyjnej,
- sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie działania komórki organizacyjnej,
- wykonywanie zadań dotyczących zarządzania ryzykiem w zakresie realizowanych zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym oraz innych zleconych do realizacji określonych
w liście celów.
Źródło informacji: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Zawierciu.
Data utworzenia: 2015-07-10.
Wprowadził do systemu: Edyta Przybysławska. Data wprowadzenia: 2015-07-10 13:23:21.
Zatwierdził do publikacji: Edyta Przybysławska. Data publikacji: 2015-07-10 13:23:21.
2023-12-29
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2023-02-02
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2023-02-02
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2018-10-11
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2018-10-11
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2015-07-20
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2015-07-20
|
Edycja artykułu - Edyta Przybysławska
|
2015-07-10
|
Dodanie artykułu - Edyta Przybysławska
|