Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Sekcja Prawno- Windykacyjna

Wyświetl stronę główną » Struktura ZGM » Sekcja Prawno- Windykacyjna

Sekcja Prawno - Windykacyjna - NP

- Monika Szczechla - wew. 29

windykacje@zgm-zawiercie.pl
- Bartosz Wiejata - wew. 44
prawnik@zgm-zawiercie.pl

tel. 032 67 217-14,
      032 67 234-83 


 

Do podstawowych zadań Sekcji należy obsługa prawna Zakładu oraz prowadzenie czynności windykacyjnych
w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, dotyczące wszystkich wierzytelności Gminy Zawiercie wynikających
z zakresu działalności Zakładu oraz wierzytelności wynikających z zarządzania nieruchomościami stanowiącymi własność osób fizycznych i prawnych, a w szczególności:

  • prowadzenie rejestru spraw sądowych i egzekucyjno-komorniczych,
  • prowadzenie rejestru poniesionych kosztów sądowych i komorniczych,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji spłat zadłużeń,
  • sporządzanie pozwów do Sądu w zakresie działalności statutowej Zakładu,
  • sporządzanie wniosków do komornika w sprawach o eksmisję i zapłatę oraz reegzekucję,
  • prowadzenie pełnej dokumentacji w sprawach sądowych i egzekucyjnych,
  • przygotowanie informacji przedegzekucyjnych do spraw prowadzonych przez ZGM,
  • przygotowywanie i wysyłanie do dłużników przedsądowych wezwań do zapłaty,
  • występowanie do Sądu z wnioskami o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności,
  • współpraca z komornikami sądowymi w przedmiocie prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
    w tym sporządzanie wniosków o ustalenie adresów,
  • terminowe sporządzanie wypowiedzeń umów najmu,
  • przygotowywanie i bieżąca aktualizacja regulacji wewnętrznych dotyczących stosowania ulg,
  • prowadzenie rejestru udzielonych ulg, kontrola wywiązywania się z zawartych umów,
  • bieżąca analiza stanu płatności, uzgadnianie sald dłużników z komórkami Zakładu,
  • prowadzenie działań przedsądowych ( w tym sporządzanie wezwań do zapłaty dotyczących lokali komunalnych oraz Wspólnot Mieszkaniowych),
  • propagowanie korzystania z instytucji pomocy społecznej (dodatki   mieszkaniowe, pomoc społeczna itp.),
  • wnioskowanie o odpracowanie, rozłożenie na raty, umorzenie zaległości płatniczych,
  • kompletowanie całości dokumentacji niezbędnej do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego o zapłatę lub o eksmisję,
  • prowadzenie spraw związanych z Krajowym Rejestrem Długów tj. windykacji należności pieniężnych z tytułu opłat za najem lokali lub opłat właścicieli mieszkań,
  • wysyłanie wezwań do zapłaty i powiadomień do dłużników na druku Krajowego Rejestru Długów,
  • zamieszczanie informacji o dłużnikach w Krajowym Rejestrze Długów,
  • współpraca  z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie windykacji należności z tytułu używania lokali mieszkalnych,
  • koordynowanie w całości spraw związanych z odpracowaniem zaległości czynszowych przez dłużników,
  • przygotowanie dokumentacji do analizy windykacji zadłużeń lokali mieszkalnych i użytkowych  oraz przedstawienie ich na comiesięcznych naradach,
  • przygotowanie wniosków o przydział lokali socjalnych oraz pomieszczeń  tymczasowych, co do których orzeczono eksmisję oraz typowanie tych lokali,
  • kompletowanie wniosków dot. zamiany lokali mieszkalnych w celu poprawy warunków mieszkaniowych, oddłużenia, zmniejszenia opłat czynszowych,
  • sprawdzenie dokumentów związanych z tytułem prawnym lokalu mieszkalnego (np. akt notarialny, decyzja, umowa itp.),
  • weryfikacja zebranych dokumentów oraz stanu techniczno-eksploatacyjnego lokali będących przedmiotem zamiany,
  • składanie propozycji zamiany mieszkania zadłużonym najemcom lub użytkownikom lokali mieszkalnych   w oparciu o zgłoszone oferty oraz obowiązujące warunki i zasady zamiany,
  • przygotowywanie projektu dokumentów wymaganych przy zamianie lokalu mieszkalnego,
  • organizowanie i prowadzenie elektronicznej ,,bazy danych” zgłoszonych do zamiany lokali mieszkalnych,
  • aktualizacja informacji dostępnej klientom na stronie internetowej,
  • współpraca z Administracjami, Urzędem Miasta oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie zamian lokali,
  • bieżąca aktualizacja w module windykacji systemu DOM5,
  • prowadzenie postępowań w zakresie umorzeń należności osób zmarłych,
  • terminowe przygotowanie informacji i dokumentów przeznaczonych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej ZGM w Zawierciu w zakresie funkcjonowania komórki organizacyjnej,
  • sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie działania komórki organizacyjnej,
  • wykonywanie zadań dotyczących zarządzania ryzykiem w zakresie realizowanych zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym oraz innych zleconych do realizacji określonych
    w liście celów.

Informacje

Rejestr zmian

2023-12-29

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2023-02-02

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2023-02-02

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2018-10-11

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2018-10-11

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2015-07-20

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2015-07-20

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2015-07-10

Dodanie artykułu - Edyta Przybysławska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
w Zawierciu

ul. Towarowa 30
42-400 Zawiercie
woj. śląskie

tel. (032) 67 234 83
fax (032) 67 217 14
zgm@zgm-zawiercie.pl

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.