Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Sekcja Księgowości Finansowej

Wyświetl stronę główną » Struktura ZGM » Sekcja Księgowości Finansowej

Sekcja Księgowości Finansowej - FK
tel. 032 67 217-14
      032 67 234-83 wew. 26
rgruca@zgm-zawiercie.pl

Do podstawowych zadań Sekcji należy:

  • obliczanie wynagrodzeń i sporządanie listy płac
  • ewidencja zasiłków chorobowych zgodnie z wymogami ZUS oraz potrzebami kontroli,
  • prowadzenie sprawozdawczości w zakresie podatku od płac, wynagrodzeń ZUS  i towarzystw ubezpieczeniowych,
  • obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie ewidencji  wg. potrzeb Urzędu Skarbowego,
  • prowadzenie w oparciu o listy płac kartotek zarobkowych, ich archiwizowanie dla potrzeb emerytalnych oraz dla potrzeb rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • sporządzanie polecenia księgowania dotyczącego płac,
  • dokonywanie potrąceń z tytułu zajętych poborów,
  • comiesięczne uzgadnianie kont syntetycznych i analitycznych,
  • sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości, dochodowy, PFRON, VAT i rozliczenia kosztów,
  • comiesięczne naliczanie i rozliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz sporządzanie poleceń księgowania,
  • sporządzanie miesięcznych poleceń z naliczania umorzenia i ich uzgodnienie z zapisami księgowymi korespondującymi z kontami funduszy,
  • prowadzenie rejestru zakupu usług obcych oraz rejestru zakupu materiałów na podstawie faktur,
  • dekretowanie i księgowanie dokumentów dotyczących zakupu usług zgodnie  z zakładowym Planem Kont,
  • terminowe dokonywanie przelewów faktur za zakup usług obcych oraz zakup materiałów,
  • sporządzanie miesięcznych poleceń z rejestru usług oraz rejestru zakupu materiałów,
  • sporządzanie rejestru VAT z rejestrem zakupu usług,
  • uzgadnianie kosztów zakupu na kontach,
  • prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu dla celów VAT,
  • prowadzenie ksiąg PKZP,
  • prowadzenie analityki dotyczącej inwestycji i rozliczanie dotacji inwestycyjnej,
  • prowadzenie ewidencji analitycznej do konta 080 inwestycje, uzgadnianie środków na ten cel, sporządzanie polecenia księgowania, uzgodnień dotyczących całokształtu spraw związanych
    z w/w,
  • analiza obrotów i sald z kontrahentami oraz jednostkami publicznymi na kontach    rozrachunkowych,
  • comiesięczne uzgadnianie zapłat i sald z kartotek syntetycznych 201-5-2, 201-5-3,
  • comiesięczne sporządzanie sprawozdań i polecenia księgowania oraz sporządzanie wydruków danych wg potrzeb (np. zestawienie obrotów i sald najemców, kontrahentów, informacje o stanie zadłużeń),
  • uzgadnianie sald bankowych z kontami księgi głównej i wystawianie potwierdzenia sald,
  • rozliczanie i terminowe przekazywanie wpłat do PFRON,
  • sporządzanie sprawozdań do GUS,
  • kompletowanie dowodów PZ do faktur,
  • sprawdzanie i wycena materiałów z zapasami w magazynie, ujętych w raporcie i wycena ich wartości wg dowodów PZ, RW, ZW, WZ przyjętych i rozchodowanych,
  • uzgodnienie materiałów (stan ilościowy) wynikający z kartoteki prowadzonej w magazynie ze stanami w księdze obrotów i sald miesięcznie – wyrywkowo,
  • rozliczenie inwentaryzacji prowadzonej w magazynie,
  • sporządzanie rejestru VAT z zakupu materiałów i sprzedaży usług pozostałych,
  • prowadzenie rejestru bankowego wraz z dekretacją dokumentów, sporządzanie polecenia księgowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i uzgadnianie z kontami księgi głównej,
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • rozliczanie inwentaryzacji majątku trwałego,
  • dokonywanie operacji gotówkowych (wpłat, wypłat) na podstawie dowodów przychodowych i rozchodowych  i sporządzanie raportu kasowego podpisanych przez osoby upoważnione oraz zatwierdzonych do wypłaty przez Głównego Księgowego i Dyrektora Zakładu,
  • obsługa kasy,
  • odprowadzanie gotówki z kasy głównej do banku,
  • naliczanie i pobór odsetek od wpłacanych zaległych należności,
  • dekretacja dokumentów kasowych i księgowych zgodnie z przyjętym Planem Kont,
  • sporządzenie rejestru kasy, rejestru sum do rozliczenia i kaucji,
  • prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości ZFŚS,
  • sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie działania komórki organizacyjnej,
  • wykonywanie zadań dotyczących zarządzania ryzykiem w zakresie realizowanych zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym oraz innych zleconych do realizacji określonych
    w liście celów.

 

Informacje

Rejestr zmian

2023-02-02

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2023-02-02

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2018-10-11

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2015-07-20

Edycja artykułu - Edyta Przybysławska

2015-07-10

Dodanie artykułu - Edyta Przybysławska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
w Zawierciu

ul. Towarowa 30
42-400 Zawiercie
woj. śląskie

tel. (032) 67 234 83
fax (032) 67 217 14
zgm@zgm-zawiercie.pl

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.